Furtwangler / Bayreuth 1951

2008年1月25日 (金)

In 1951 Wilhelm Furtwangler twice demonstrated his inspired approach to Beethoven’s Ninth Symphony within a matter of only a few weeks: at the Salzburg Festival (C 533 001 B) and to reopen the first post-war Bayreuth Festival. For a long time, the unedited recording of the legendary performance on Bayreuth’s Green Hill that was broadcast live to the whole of Europe was believed to be lost. It is now being issued by Orfeo in a carefully restored pressing. The impression left by the performance is overwhelming, generating the feeling that Furtwangler was always keen to create in all his interpretations: the music is in a constant state of flux, while none the less striking out in unexpected and surprising directions, notably in the Scherzo, which receives the most trenchant imaginable performance here. Such a reading is possible thanks, not least, to Furtwangler’s willingness to use a risky but never arbitrary rubato at difficult musical transitions and modulations. Moreover, the playing and singing of all the participants conveys the twofold sense of tension generated by Furtwangler’s energy-laden unpredictability on the one hand and by the special nature of the concert on the other. This was only the second time that Beethoven’s Ninth Symphony had been performed in the Bayreuth Festspielhaus, the foundation-stone-laying ceremony for which had been marked by a performance under Wagner’s own direction in 1872. The 1951 performance was like a rebirth of the Festival myth. It would be pointless to rhapsodize about the supremely high standards of the Bayreuth Festival Orchestra and Chorus, the latter including all the soloists from that summer’s Festival. It says much for the high artistic status of Elisabeth Schwarzkopf, Elisabeth Hongen, Hans Hopf and Otto Edelmann that their individual performances stand out from this collective achievement, without distracting from the overwhelming impression of the performance as a whole. The fact that this concert was immediately hailed as “the musical high point of post-war history” will be disputed by no one who hears the authentic recording of this concert.

L.v. Beethoven: Symphonie Nr. 9 d-Moll op. 125
Elisabeth Schwarzkopf (Sopran)
Elisabeth Hongen (Alt)
Hans Hopf (Tenor)
Otto Edelmann (Bass)
Chor der Bayreuther Festspiele (Chor)
Orchester der Bayreuther Festspiele(Orchester)
Wilhelm Furtwangler(Dirigent)

Recorded: 29, July, 1951, Live Recording
Location: Bayreuth Festspielhaus
Historical index
※表示のポイント倍率は、
ブロンズ・ゴールド・プラチナステージの場合です。

featured item

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951 バイエルン放送音源)

CD 輸入盤

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951 バイエルン放送音源)

ベートーヴェン(1770-1827)

ユーザー評価 : 4.5点 (66件のレビュー) ★★★★★

価格(税込) : ¥2,860
会員価格(税込) : ¥2,488

発売日:2007年12月21日
入荷日未定

  • ポイント 1 倍
    欲しい物リストに入れる

%%header%%閉じる

%%message%%

featured item

交響曲第9番『合唱』、他 フルトヴェングラー&バイロイト(1951、復刻プログラム冊子付)

CD 輸入盤

交響曲第9番『合唱』、他 フルトヴェングラー&バイロイト(1951、復刻プログラム冊子付)

ベートーヴェン(1770-1827)

ユーザー評価 : 4.5点 (40件のレビュー) ★★★★★

価格(税込) : ¥13,079
会員価格(税込) : ¥11,380

発売日:2007年12月11日

  • 販売終了

%%header%%閉じる

%%message%%

featured item

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951)

CD 輸入盤

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951)

ベートーヴェン(1770-1827)

ユーザー評価 : 4点 (28件のレビュー) ★★★★☆

価格(税込) : ¥3,069
会員価格(税込) : ¥2,671

発売日:2007年05月19日
通常ご注文後 2-3日 以内に入荷予定

  • ポイント 1 倍
    欲しい物リストに入れる

%%header%%閉じる

%%message%%

featured item

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951)

CD 輸入盤

交響曲第9番『合唱』 フルトヴェングラー&バイロイト(1951)

ベートーヴェン(1770-1827)

ユーザー評価 : 5点 (21件のレビュー) ★★★★★

価格(税込) : ¥2,959
会員価格(税込) : ¥2,575

発売日:2005年12月21日

  • 販売終了

%%header%%閉じる

%%message%%

featured item

交響曲全集 フルトヴェングラー&VPO、バイロイト、ストックホルム・フィル(6CD)

CD

交響曲全集 フルトヴェングラー&VPO、バイロイト、ストックホルム・フィル(6CD)

ベートーヴェン(1770-1827)

ユーザー評価 : 4.5点 (6件のレビュー) ★★★★★

価格(税込) : ¥10,476
会員価格(税込) : ¥9,639

発売日:2007年06月20日

  • 販売終了

%%header%%閉じる

%%message%%